Průzkumy, výzkumy a skryté reklamy

10. ledna 2014 v 10:44 | Hank009 |  Úvodník
Pravděpodobně si z vás někdo všimnul toho, že v různých ženských časopisech a magazínech se píšou články se skrytou reklamou. Z nemalé části se jedná o průzkumy. V případě průzkumu totiž velmi záleží na tom, kdo ho zadával a jaké otázky byly daným respondentům kladeny. Stejné to je i s výzkumy. Stačí zadat kritéria tak, aby vedla jenom jedna cesta k výsledku a to k výsledku, který právě ten či onen zadavatel potřebuje. Nejhorší však je, když se na komentování výzkumů či průzkumů najme odborník na slovo vzatý. To pak dostanete naservírovaná fakta a navíc potvrzená odborníkem. Kdo by tomu nevěřil?
Uvedu na příkladu z článku s názvem: "Nejčastější mýty o kráse. Co na ně říkají experti."
Daným "expertem" byla jistá kosmetička a dermatoložka z jakési firmy. Firma byla uvedena, což je samozřejmě zavádějící a zavání to reklamou. Aby taky ne.
Mýtus číslo jedna: Sladkosti způsobují akné.
Zde se naše "expertka" vyjádřila zcela jasně. Na stav vaší pleti nemají sladkosti vůbec žádný vliv. Podle studie. Neuvádí se zde, jaké studie. Nevadí. Koneckonců tento poznatek bych bral za konečnou a zcela definitivní odpověď. Nicméně ne však naše dermatoložka. Ta totiž naznala, že podle ní, za vznik akné mohou vnější i vnitřní negativní vlivy. Řešením je samozřejmě pravidelné čistění pleti a úplně náhodou vám doporučí vhodný prostředek, který nabízí její firma. Pravděpodobně jde o špatně se prodávající produkt, což má zvrátit onen článek. To už ale kosmetička neuvádí, ale zřejmě nebudu daleko od pravdy.
Mýtus druhý: Hydratační krémy by se měly střídat.
Odpověď: Ani to podle kosmetičky není základ úspěchu. "Většinou je střídají ženy, které si neumí najít vhodný krém, neporadily se s dermatoložkou či kosmetičkou nebo podlehly kouzlu reklamy z televizních obrazovek," myslí si. Hydratační krém přitom podle ní není potřeba každou chvíli měnit. Důležité je vybrat si ten nejvhodnější podle svého věku, typu i stavu pleti.
A samozřejmě ochotně nabízí různé přípravky tohoto typu. Jinými slovy odbornice říká, že by ženy měly v tomto směru vyhledat odbornou pomoc (že by třeba zrovna její?), kde vám sdělí, co přesně máte používat. Klidně se vsadím o celou výplatu, že nepůjde o produkt konkurence.
Článek pokračuje, ale není nutné ho pro naše demonstrativní účely rozebírat celý. Sdělením toho článku je fakt, že v našem magazínu nebudeme uvádět smyšlené nebo na míru stavěné průzkumy a výzkumy. Nebudeme vám lhát ve snaze se tímto hanebným krokem obohatit. Chceme vás oprostit od tohoto špinavého bahna, jenž je k nalezení ve většině publikací určeným ženám. Nemáme to zapotřebí. Chceme vás bavit (v toto případě občas lhát budeme) a hlavně radit na základě vlastních zkušeností za účelem pomoci vám a ne nám k lepšímu platu. Děláme to pro zábavu a odměnou za naši práci jsou spokojené ženy, které si zaslouží, aby nebyly obelhávány a ovládány skrytou reklamou. Ve skutečnosti chceme jít jenom jednou týdně na pivo a mít tak pro to nějakou záminku. Takže spojujeme příjemné s užitečným a věříme, že se u toho budete taky bavit minimálně stejně tak jako my při tvorbě našich článků.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama